معرفی مدرک MTCTCE میکروتیک

معرفی مدرک MTCTCE میکروتیک

MTCTCE: MikroTik Certified Traffic Control Engineer

لطفا قبل از ثبت سفارش جهت اطلاع از موجودی و قیمت روز تماس حاصل فرمائید.

وضعیت کالا: ناموجود

به جرات می‌توان گفت میکروتیک پیشروترین شرکت در رابطه با شبکه‌های وایرلس در جهان است با حضور در دوره‌ شبکه  وایرلس میکروتیک می‌توان بهترین آموزش مورد نیاز برای پیاده‌سازی وایرلس در محیط‌های داخلی (داخل ساختمان) و محیط‌های بیرونی (Outdoor) را فراگرفت.

 

مدرک بین المللی میکروتیک مدرک MTCTCE میکروتیک:

هدف دوره: در این دوره با چالش‌های امنیتی پیش‌رو در گام اول و پس از آن با موارد مورد نیاز در کنترل پهنای‌باند و بهبود خدمات آشنا شده و به راحتی از چنین مشکلاتی می‌توان پیشگیری نمود.

پیش‌نیاز: مدرک MTCNA معتبر

سرفصل موضوعات مدرک MTCTCE میکروتیک:

  • نمای Packet Flow

  • دیوارآتش (Firewall)

  • کنترل پهنای باند و Quality of Service

  • DNS کلاینت و کش

  • DHCP سرور و کلاینت و relay agent

  • پراکسی سرور

  • امروزه به سیستم‌های کنترل دیجیتالی، معمولا SCADA  گفته می‌شود. سیستم‌های کنترل دیجیتالی نصب شبکه به منزله مغز کنترل و مانیتورینگ سیستم‌های زیرساخت حیاتی نظیر شبکه‌های انتقال و توزیع برق، پالایشگاه‌ها، شبکه‌های آب، کنترل ترافیک و ... می‌باشند.
     
    یکی از مباحثی که برای تمامی کشورها بسیار مهم و حیاتی است، مبحث امنیت سیستم‌های کامپیوتری و صنعتی می باشد. اما چرا؟
    دیگر مانند گذشته جنگ و نبردهای نظامی در جبهه‌ها صورت نمی‌گیرد. امروزه مرز جنگ‌های انسانی به صنعت الکترونیک، کامپیوتر و حتی فرهنگی رسیده است. نمونه این حمله را چند وقت پیش کشور ایران با ویروس استاکس نت تجربه کرد و این موضوع گواه این بود که بیش از گذشته باید به مباحث امنیت سیستم‌های زیرساخت صنعتی اهمیت داد.
     
    امروزه تلاش دولت‌ها در امن سازی زیرساخت‌های حیاتی، از طریق ایجاد برنامه‌هایی برای پیاده‌سازی استراتژی‌های ملی به منظور امن سازی فضای مجازی می‌باشد. یک بخش مهم از این تلاش‌ها شامل ارزیابی سیستم‌های SCADA است. این سیستم‌ها برای کنترل المان‌ها و زیرساخت‌های ملی، از جمله تولید و توزیع برق، گاز و روغن حیاتی هستند به طوریکه بروز مشکل و یا از بین رفتن آن‌ها خسارات جبران ناپذیری بر امنیت اقتصادی و همچنین دفاعی دولت‌ها دارد. 
     
    یکی از مهمترین اهداف اینگونه برنامه‌ها شامل شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و تشویق و هدایت بخش‌های دولتی و خصوصی بر همکاری با یکدیگر برای طراحی سیستم‌های کنترل امنیتی به منظور رفع ضعف‌های امنیتی در سیستم‌های صنعتی است.
     
    سیستم‌های SCADA، دستگاه‌ها و شبکه‌های کامپیوتری خاص هستند که بصورت هماهنگ کار می‌کنند کابل کشی شبکه تا فرآیندهای کلیدی درگیر در مدیریت دستگاه‌ها و تجهیزات، پایش و کنترل کنند.
    اندازه‌گیری‌هایی که از چندین سنسور (دما، فشار، جریان، و ...) گرفته می‌شود برای تصمیم‌گیری استفاده می‌شود برای مثال برای باز کردن دریچه سوپاپ و خارج کردن آب از تانک زمانیکه پر می‌شود.

اطلاعات تکمیلی معرفی مدرک MTCTCE میکروتیک

نظر های موجود
معرفی مدرک MTCTCE میکروتیک
در
MTCTCE: MikroTik Certified Traffic Control Engineer
0موافق 0مخالف
نظر خودتان را بنویسد