سرور اچ پی مدل DL360P G8

سرور اچ پی پرولینت DL360P G8

سرور DL360p Gen8 از سری مدلهای سرور قابل نصب در رک و در اندازه ۱U می باشد. این سرور از پردازنده اینتل، مدل E5-2600 Xeons پشتیبانی می کند و شرکت هایی را هدف قرار داده است که به دنبال سرورهای قابل نصب در رک هستند که بتواند از عهده وظایف سنگین بر آید. طراحی این سرور به گونه ای صورت گرفته که آمادگی حجم بالای کار را دارا بوده و همچنین قابلیت انطباق پذیری با نیازهای آینده را دارا می باشد .

لطفا قبل از ثبت سفارش جهت اطلاع از موجودی و قیمت روز تماس حاصل فرمائید.

وضعیت کالا: ناموجود

بررسی سرور HP ProLiant DL360p Gen8
HP برد ارتقایی را به سرور ۱U نسل هشت خود افزوده است. مروری بر یکی از مدلهای سرور اچ پی خواهیم داشت تا این ارتقا را بر ابزار مانیتور سنسورها ببینیم و اینکه آیا با افزایش قابلیت های اتوماسیون ارزش ۶۰۰۰ پوند قیمت را دارد یا خیر.
سرور DL360p Gen8 از سری مدلهای سرور قابل نصب در رک و در اندازه ۱U می باشد. این سرور از پردازنده اینتل، مدل E5-2600 Xeons پشتیبانی می کند و شرکت هایی را هدف قرار داده است که به دنبال سرورهای قابل نصب در رک هستند که بتواند از عهده وظایف سنگین بر آید.
راه اندازی Gen8 ProLiants، نشان دهنده نقطه اوج پروژهVoyager است – ماموریت HP در اتوماتیک کردن کل چرخه سرورهایش است. HPبا قاطعیت ادعا می کند می تواند مصرف برق را در طولانی مدت کاهش دهد و زمان را برای حل مشکلات و هزینه های عملیاتی را نیز به شدت کم کند.
از ویژگی های کلیدی Gen8 ProLiants این است که تراشه جدید iLO4را خاموش نشان می دهند. این ویژگی اساسی امکان مدیریت سرورها را فراهم می کند و استانداردی برای مدیریت Agentless HP،و ویژگی های Active Health System (AHS) and Embedded Remote Support محسوب می شود.
مانیتور سرورها همانند HP’s Sea of Sensors goes 3D، و حتی از آن نیز پیچیده تر می شود. این ویژگی در اصل در نسل هفت ProLiants معرفی شد و HP 28 سنسور حرارتی در سراسر سرور و کارت های PCI-e and mezzanine خود افزوده است تا به کیفیت و مانیتورینگ خود بیافزاید.
این سنسور ها به iLO4 اجازه می دهد توجه بیشتری به درجه حرارت در سراسر کل سیستم داشته باشد و نقاط داغ را شناسایی کند. جالب است بدانید که مصرف برقی که فن ها را خنک می کند می تواند ذخیره شود و iLO4 قصد دارد تا هزینه های مصرف انرژی را با روشن و خاموش کردن هنگام نیاز کاهش دهد.
نصب سیستم عامل با ویژگی تأمین هوشمند جدید HP بسیار ساده تر می شود

تامین هوشمند
AHS بر سرور نظارت می کند و تا ۱ گیگابایت داده ذخیره می کند که می تواند برای پشتیبانی سرور برای حل مشکل سریع تر به شکل امنی آنرا دانلود کند. اگر با SmartMemory جدید HP و دستگاه های SmartDrive متصل شود و اگر مشکل یا خرابی قریب الوقوع را شناسایی کند، ترتیب حافظه جایگزین را می دهد و هارد درایو ها از تنظیمات پیش فرض داده های آن جایگزین می شوند.
از ویژگی های جدید سرور اچ پی مدل ProLiant DL360p Gen8 که مرا مشتاق دیدن این سرور می کرد تأمین هوشمند آن بود. این ویژگی بارگذاری سیستم عامل بر روی یک سرور HP بدون نیاز به بوت شدن اولیه از طریق SmartStart DVD را ممکن می سازد. قابل دسترس بودن از منوی راه اندازی، به کارگیری آن را بسیار ساده تر کرده است اگر چه برای شرکت دل معرفی چنین ویژگی در سه سال پیش در سرور مدل PowerEdge R610 ارزشی نداشته است.
ظرفیت ذخیره سازی از مدل G7 ارتقا یافته بود، همانطور که چهار درگاه درایو LFF، هشت SFF یا ده SFF وجود دارد. جای دیسک ها از ویژگی SmartDrive HP پرده بر می دارد از آنجایی که آنها با وضعیت LEDها بسته شده اند. LEDجاسازی شده بر هر درایو به رنگ آبی است در حالی که این درایو زمانی که آپدیت می شود توسط میزبان شناسایی شده و چشمک می زند.
حامل SmartDrive جدید HP به همراه LED نشانه های تصویری بسیاری را برای عملیاتهای مختلف هارد دیسک فراهم می کند.

ویژگی های ذخیره سازی
این دکمه دایره ای شکل حلقه عمل چرخش دیسک سبز را دارد در حالی که مرکز LED چند رنگه آن وضعیت درایو را نشان می دهد و خرابی قریب الوقوع را هشدار می دهد. یک LED بر حامل دکمه سفید است که به کاربران هشدار می دهد که کجا باید بررسی شود به عنوان مثال هشدار نشان می دهد که درایو دیگری در همان درگاه RAID-5 با خرابی مواجه شده است.
درگاه جاسازی شده هوشمند کنترل کننده P420i RAID به طور مستقیم به ۲ پورت SASمادربرد متصل است و گزینه های زیادی از RAID و cache را فراهم می کند. سیستم مورد بررسی ما دارای ماژول کامل ۲GB FBWC است. این ویژگی نیاز به باتری را بر طرف می کند چون آن را به عنوان یک خازن کوچک استفاده می کند. به طور کامل می تواند خود را در حدود پنج دقیقه شارژ کند و تا ۸۰ ثانیه برق لازم دارد تا برای انتقال محتوی DDR cache به فلش در صورت برق رفتن فراهم می کند.
کنسول اچ پی Sea of Sensors 3D مقدار قابل توجهی اطلاعات در مورد وضعیت سرور فراهم می کند.


راهنمای هوشمند و FlexLOMs
HP در مورد طراحی حرارتی کار کرده است به شکلی که به منظور بهبود دسترسی از شر پوشش بزرگ هوا در سرور مدل G7 وجود داشت، در مدل Gen8 خلاص شده است. با اینکه سرور با هشت فن در محل کار می کند، اما کاملا بی سر و صدا است.
علاوه بر این در عقب دو سوکت CPUوجود دارد که مجموعه جدید Smart Socket HP را برجسته تر می کند. این دو سوکت برای کاهش خطر آسیب پین مادربرد طی عملیات های ارتقاء یا نگهداری طراحی شده است.
پردازنده ها با ۲۴ اسلات DIMM و ظرفیت کامل ۷۶۸ گیگابایت می توانند در سیستم های دو پردازنده با استفاده از ۱۰۶۶MHz LR-DIMMs تحقق یابند. تا ۲۵۶ گیگابایت از حافظه ۱۰۶۶ مگاهرتز RDIMM پشتیبانی شده است و حتی می توانید میزان حافظه را جهت بیشتر کردن عملکرد تا ۳۸۴ گیگابایت حافظه ۱۳۳۳ مگاهرتز HDIMM بالاتر ببرید.
طراحی ابزار آزاد HP به این معنی است که تمام اجزای آن در دسترس و برداشتن آسان می باشد. در پشت این سرور یک کارت riser وجود دارد که از کارتهای اسلات X8 و Gen3 PCI-E x16 پشتیبانی می کند و همه چیز را می توان تنها با تکان دادن مچ دست برداشت.
کنسول اندازه گیری iLO4 میزان مصرف انرژی در اختیارتان قرار می دهد اما سرعت به روزرسانی در اختیار شماست.
شبکه بندی دوباره با چهار پورت Gigabitتعبیه شده در مدل DL360 G7 این امکان وجود نداشت و از مادربرد حذف شده است. یک اتصال FlexLOM در جای خود وجود دارد که کارت های مختلف را می پذیرد. تا به حال نسخه چهار گیگابیتی داشته ایم اما در این مدل سرور HP نسخه ۱۰GbE با ۴۰GbE را ارائه کرده است . همچنین HP در سرور ProLiant DL360p Gen8 کارت InfiniBand را نیز به عنوان گزینه اضافه تر نیز ارائه داده است.
سرور اچ پی مدل ProLiant DL360p Gen8 که مورد بررسی قرار گرفته است با یک جفت از منبع تغذیه ۴۶۰W hot-plug به بازار آمده و HP نیز گزینه های ۷۵۰W و ۱۲۰۰W برای وظایف سنگین تر ارائه می دهد. این سرور با دو هسته پردازنده Xeons 2GHz E5-2650 8 تجهیز شده است و مصرف برق به شکل چشمگیری پایین آمده است. در ویندوز سرور ۲۰۰۸ R2 در حالت بیکاری ۹۲ وات مصرف انرژی را اندازه گرفتیم. توسط نرم افزار SiSoft Sandra تمام ۳۲ هسته مورد مصرف قرار داده شد و میزان مصرف انرژی آن تنها معادل ۲۲۰ وات بود.

مشخصات

نوع پردازنده
(1)Intel® Xeon® E5-2630 v2
حافظه Cache
15 Mb
مقدار رم
۱۶ گیگا بایت
تعداد Unit اشغالی در Rack
۱ واحد
تعداد جایگاه و مدل هارد دیسکی که ساپورت میکند
Standard: 8 SFF HDD Bays
اسلات PCI Express
۳ اسلات
نظر خودتان را بنویسد